فعالیت ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور 
کد خبر: 4171716
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

فعالیت ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های تعریف شده در کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور فعال کودکان و نوجوانان در این اماکن امن الهی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند.

حجت الاسلام خداداده،  رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز، ششم مهرماه، در دیدار با شهردار کلانشهر تبریز، گفت: توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری مساجد با ارایه آموزش های تخصصی در اولویت برنامه های ستاد قرار دارد.   

وی با بیان اینکه ارتقای دانش هنری و کار فرهنگی مدیران مسئول و ائمه جماعت مساجد یکی از اقدامات ویژه ستادهای استانی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و فعال در مساجد به دنبال کار مشترک در جهت ارتقای جایگاه مساجد در معادلات اجتماعی، فرهنگی و ... است.  

خداداده، با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های تعریف شده در کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور فعال کودکان و نوجوانان در این اماکن امن الهی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت دارند که تمامی فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد قابل دسترسی و رصد است.  

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان‌شرقی فعال است، خاطرنشان کرد: این استان و شهر تبریز این قابلیت را دارد که تبدیل به قطب آموزشی، اردویی و اوقات فراغت کشور و منطقه شمال‌غرب شود.  

وی خواستار مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری رویدادهای مسجدی با حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و افزود: در صورت مشارکت و حمایت شهرداری تبریز، آماده اعطای میزبانی یکی از رویدادهای فرهنگی هنری مساجد کشور به تبریز هستیم.

انتهای پیام
captcha